helentimo.reismee.nl

van AMS naar HKG

Vroeg opgestaan om op tijd op Schiphol te zijn. Hier ben ik weggebracht door Timo en kwamen papa, mama en Milou me nog even uitzwaaien. Bagage drop-of ging erg snel (tas maar 12 kilo!) en na een flesje chocomel was het tijd om door de paspoortcontrole te gaan! Niet de eerste keer dat ik hier liep, maar wel vreemd dat ik weet hoe de komende 12 uur eruit gaan zien, maar ik geen idee heb hoe alles zou zijn als ik dat vliegtuig weer uitkom! Nog een paar keer achterom gekeken en teruggezwaaid naar de lieverds die zijn gebleven tot ik uit het zicht verdween. Mijn telefoon bleef maar trillen van al jullie lieve berichtjes en facebook-reacties om er vooral van te genieten, dus dat ga ik zeker doen!!

Gate G7 moest ik zijn! Opzich niet heel moeilijk te vinden afgezien van het feit dat ik mijn lenzen niet inhad. Gelukkig stond het megagroot aangegeven en hoefde ik hier nog geen toeristje te spelen. Wachtend bij de gate sloeg de twijfel toe.. Wat nou als het gatenummer veranderd is en dit zo mijn vliegtuig niet blijkt te zijn? Normaal gesproken zou ik dit al 10 keer gecontroleerd hebben, maar ik wilde mezelf al testen of ik alles gewoon op me af kon laten komen en daarnaast was ik gewoon te lui om mijn bril uit mn tas te pakken en naar het scherm toe te lopen.

Nu ik dit type zit ik in een vliegtuig van Cathay Pacific en als ik op mijn schermpje in de stoel voor me op 'bestemming' klik staat daar Hong Kong, dus dat moet goed zijn! Ik zit naast Lars, een Nederlsndse jongen die met zijn gezin nu al 1,5 jaar in Hong Kong woont en die me met behulp van zijn zusjes vertelt over alle must sees and do's in Hong Kong! Ik kan alleen al de namen van pleinen/straten/festivals enz. nog niet uit elkaar houden, dus verzuip zo'n beetje in alle info. Wel weet ik al dat ik 1 januari naar een wereldrecordpoging 'grootste Chinese drakenoptocht wil gaan kijken! (hoewel 24 uur trampolinespringer stoerder is hoor!) Drukke dag dus al als ik ook mn GoPro wil gaan kopen en uit solidariteit met jullie in NL van plan ben ook een nieuwjaarsduik te gaan doen :)

Er zijn genoeg leuke films aan boord en heb gewoon mn eigen stopcontact in de stoel voor me, dus ik vermaak me nog goed! Morgen de chaos van Hong Kong in..

Liefs vanuit een heerlijk ruim vliegtuig met o.a. sushi als lunch!

Helen

lieve berichtjes: zeker 50
Glimlach: still on
Tranen: 0 (bijna 1tje tijdens het laatste deel van Love Actually op het moment dat Sam een kusje kreeg van zijn grote liefde Joanna)
Leuke mensen ontmoet: 4 (incl. de erg vrolijke en gezellige paspoortcontroleur)
scheldwoorden: 0

Reacties

Reacties

Iris

Lekker kind!
Gelukkig had je je bril wel meegenomen, je eigenwijsheid doet me goed.
Nieuwjaarsduik houd ik je aan, waarin? Zwembad telt niet!
Over het aantal scheldwoorden maak ik me wel zorgen, al zal het aantal na de busreis en het niet verstaan worden door jan en alleman daar wel verandering in brengen!

Wat een eer dat ik de eerste ben die je plat mag kroelen :D

Tot snel lieverd, geniet ervan in Hong Kong!
XXXXXXXXXX

Carineke

De lange vlucht zit erop. Zo te lezen heb je je goed vermaakt. Wij zullen je van afstand blijven volgen. Je eerste Mac eten al achter de rug? Het is nu bijna 2012 bij jou! Smaakte de appelflap? Een spannender begin van 2012 kan je niet hebben. Dan hebben wij het hier maar saai met de jaarwisseling. Veel plezier in Hong Kong.

Xxx

Kim

Hellie, lekker ding! Wat mooi dat de eerste goed is verlopen! Daar begint het mee;) Enjoy nieuwjaar! Hoe bijzonder, bij mij wordt het gewoon alphen. Hoe burgerlijk wahahahha! Ben benieuwd naar je nieuwe verhalen! Liefs en dikke knuffel en nieuwjaarwensen van mij!

Opa Leen

Halllo. Helen,

Fijn dat de r eis goed verlopen is.
Ik wens je een goed, gezond, en gelukkig nieuwjaar. Ben nieuwsgierig naar. Je volgende reisverhalen en foto's.
Hou je goed . Groetjes . XXX.

Samira

Hihi spannend allemaal lief! Vind het zo onwijs gaaf wat je gaat doen! Geniet er maar heerlijk van! Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!