helentimo.reismee.nl

Goede start van 2012

Zondag 1 januari 2012

Terug in mijn hostel waren mn Amerikaanse en mn Zweedse roommates er nog niet en ze wisten van te voren ook niet of ze zouden blijven slapen of bij vrienden bleven slapen.. Werden de vrienden bleek, want ik ben niet gestoord in mn slaap en heerlijk alleen wakker geworden! (Voelde ik me gelukkig iets minder genaaid na mn 80 euro voor mn crapbed)

Om 10.30 uur al afgesproken met de Engelsen om samen te ontbijten als hun afscheid, want ze gingen weer terug naar Shenzhen in China, net over de grens. In een chiquer foodcourt tegenover het hostel gegeten. Betaalde veel voor weinig eten.. Helaas.

Na het ontbijt met 4 van hen naar The Peak geweest. Dit is een hoge bergtop waarvandaan je uitzicht hebt over de hele stad. Het was voor Hong Kongse begrippen vrij helder, dus ideale dag om te gaan!
Met de metro erheen, komen we boven de halte ineens midden in de drakenparade terecht! Ik was eigenlijk alweer een beetje vergeten dat die vandaag was, maar leuk om er zo toch wat van mee te hebben gekregen :)

Een stuk de berg opgelopen naar de benedenhalte van de tram die naar de top rijdt. Schijnt een hele beleving te zijn omdat hij erg stijl om hoog gaat. Leek wel of ik in de Efteling aankwam, zigzagrij met bordjes die aangeven hoe lang de wavchttijd is; 1,5 uur. Nee, doen we niet natuurlijk met onze vreselijk frisse ‘the day after' hoofden. Taxi regelen dan maar. We waren met z'n 5en, dus ik zag al helemaal voor me dat we 2 taxi's moesten nemen, maar al gauw hadden we een taxi waarbij we gewoon met zn vieren op de achterbank pasten (na heel slim wat naar boven te lopen om de taxi's te stoppen voor ze bij de taxistandplaats met de lange rij wachtende toeristen waren.)
Voor nog geen euro per persoon helemaal naar boven gebracht, ideaal! Boven hadden we een klein uitzicht, maar voelde me vooral licht teleurgesteld, want zo boeiend was het uitzicht niet. Er stond ook een groot, nieuw gebouw, waar we wat mensen op het dak zagen staan. Daar zou het uitzicht vast beter zijn! Wij naar boven, kregen we van een chinees 5 bonnetjes van een bustour waarmee we gratis het dak opkonden! Even in de rij gestaan, bleek dat we de bonnetjes beneden al hadden om moeten laten wisselen. Zou te lang duren, dus voor 3 euro alsnog een toeganskaartje gekocht boven. Boven gelijk een fantastich uitzicht! Bleken we daarvoor aan de verkeerde kant van de berg naar beneden te hebben gekeken.. Stom! Boven lekker rondgelopen en rondgekeken, nieuwe Chinese vriendinnetjes ontmoet en veel foto's gemaakt. Daarna even heerlijke patatjes op en met de taxi helemaal terug naar het hostel gereden en afscheid genomen van de Engelsen.


GoPro camera deel 2

Aan het einde van de middag heb ik lekker met Timo geskyped en hadden we het over de GoPro camera. Ik kon het toch niet helemaal loslaten en had na lang zoeken een site gevonden met alle officiele GoPro dealers in Azië! M'n hoop begon weer te groeien! Site werkte alleen niet ideaal door mn slome internet, dus heeft Timo heel lief de adressen in een mailtje gezet voor me :) De crappy dealer van gisteren stond ook in het lijstje, dus daar daalde mn gelukkige gevoel weer een beetje. Andere winkel; Island Wake, Causeway bay.. Héé! Dat is hier om de hoek! Dag lieve Timo, ben zo weer terug! piep piep piep.. (Sorry schat) Adres gevonden. Moest tussen een spleet tussen 2 hoge, oude gebouwen een crappy trap op.. Doen? Niet doen? Vorige keer ook overleefd, dus DOEN! (Dit schoot door mn hoofd terwijl ik bijna naar de trap aan het rennen was..) Eenmaal boven bleek het maar een klein winkeltje te zijn en zag ik hem helaas niet.. Natuurlijk toch vragen, heb het de afgelopen dagen zelfs bijna bij de bakker gevraagd, en hij stuurde me nog verder naar boven. Ik hem overreden met mijn ratelverhaal of het echt zo was en dat ik zo bij met hem was en de teleurstellingen die ik heb moeten verwerken en dat ik al een dag door de stad had gelopen op zoek naar de camera, en hebben ze hem écht boven? You're my hero, you make my day!!

Daar schrok hij volgens mij behoorlijk van en alles wat hij uit kon brengen was; 'Happy new year.' Ook heel lief.

Trap op naar boven gerend, aangebeld bij een deur, was een huis. Geen GoPro dus. Deur ertegenover was een glazen deur, begon mn ratelverhaal weer, tot ik merkte dat ik in een tuttige kledingwinkel stond. 'Oh, sorry, wrong shop I think!' Zooeeff, nog een trap naar boven gerend. Een supergave snowboardwinkel aan de ene kant en een erg tof uitziende surfwinkel aan de andere kant. Snowboardwinkel in en gelijk om de hoek stond hij; een prachtig glimmend schap, met een LCD scherm waar de tofste Roxychicks hun surfskills showden! Verder stond hij vol met de nieuwe GoPro camera's en daaronder hingen alle accesoires!

Ik helemaal blij mn ratelverhaal weer opgehangen, nou, ze hadden de dag van hun leven haha! Verder erg leuk gekletst over snowboarden, surfen en de GoPro. Na mijn keuze gemaakt te hebben (GoPro HD Hero 2 surfpack + headstrap + suctionmount) Ben ik bijna huppelend naar mn hostel teruggegaan. (Zou ik natuurlijk nooit echt doen, heb m'n stoere reputatie hoog te houden!) Gelijk weer even met Timo geskyped die gelukkig even enthousiast was!


Wennen aan het eten

Van plan vroeg te slapen klets ik in de woonkamer even met een Australisch meisje, een Deense jongen en een Canadese jongen. Erg gezellig en we besloten die avond naar het vaste land te gaan (Kowloon) om te kijken hoe het daar is. Met de ferry heengegaan en zo gelijk al een supermooi uitzicht over beide kanten van de stad gehad! Aan de overkant genoten van de imposante skyline van Hong Kong Island en geprobeerd wat mooie foto's te maken,wat met een echt goede camera vast nogbeter lukt! Daarna door de drukke straten gelopen vol met grote neonreclameborden. Daarna een tl-balk restaurantje ingegaan om wat te eten. Gekozen voor een deep fried seafood curry. De curry smaakte erg lekker, maar ik hou eigenlijk helemaal niet van seafood, dus kon ik laten liggen. Wel geprobeerd uiteraard en uiteindelijk nog de helft opgegeten ook! Smaakte nieteens zo slecht!

Na het eten (om 22.00 uur gingen we eten) zijn we doorgelopen op zoek naar de nightmarket. Waar ze om half 12 al aan het opruimen waren, dus lekker rustig ? Het Australische meisje studeert iets van gezondheidswetenschappen, maar dan over alternatieve medicijnen. Ze was dan ook erg benieuwd naar de ‘Tortoise Jelly' die ze hier gebruiken als medicijn tegen allemaal kwaaltjes. Ze kreeg een vrij grote bak met het donkere Jelly-spul en extra honing tegen de bittere smaak. Zij proberen, gelijk een grote hap en ze vond het erg smerig. Ze hadden het daarvoor ook al gehad over het eten van insecten wat zij en de Deense jongen helemaal geweldig vonden net zoals dingen als magen van dieren.. :S Dat leek mij allemaal helemaal niks, maar dit zag er nog wel eetbaar en zonder verrassingen uit, dus ik wilde ook wel proberen (volwassen he Sam?) Het was inderdaad erg bitter en smerig, maar koste me geen moeite niet over mn nek te gaan gelukkig. Toen was het de beurt aan de Deense jongen met zijn stoere praatjes, maar die sloeg even over en nadat de pussylike Canadese jongen ook een hap had genomen moest hij ook wel. Voelde goed om even zo stoer te doen haha!

Een half uurtje verderlopen vroeg ik aan ze of ze wisten wat ‘Tortoise' betekende. Ja, dat het van schildpadden gemaakt wordt.. WAAAT?? Heb ik net schildpad op?? (Zag gelijk weer die lieve kleine beestjes voor me die ik straks in Maleisië ook weer wil gaan knuffelen en had stiekem wel een beetje spijt.) In het hostel gelijk even opgezocht en er wordt een klein beetje poeder van het schild aan toegevoegd. Dit maakte het gelukkig al een klein beetje minder erg om te weten dat het niet van bedreigde dieren is gemaakt, maar met maar een heeeeel klein stukje schildpad die daar speciaal voor gefokt worden net als kippen in Nederland. Ik hoop dat de schildpadjes volgende week niet ruiken of voelen dat ik een stukje soortgenoot op heb.. Sorry lieverds!!


Maandag 2 januari 2012

Vanmorgen lekker lang op bed blijven liggen, ik voelde me erg moe en had ook nog niet echt een doel voor de dag. Om mezelf uit bed te krijgen bedacht ik lekkere sushi te gaan zoeken. Uiteindelijk een leuk lopendebandrestaurantje gevonden waar het betaalbaar was, maar er niet smerig uitzag. Na een kwartiertje kwam er een zakenman achtige vent binnen lopen. (glad haar, nette kleren, maar alles behalve stijlvol.) Uit beleefdheid en ook wel een beetje nieuwsgierigheid toch maar met hem gaan praten. Hij bleek uit Duitsland te komen en in Hong Kong te wonen en te werken. Verder had hij weinig interessants te vertellen, maar toch wel leuk om even te kunnen kletsen tijdens het eten en nog wat leuke Hong Kong tips van hem gekregen, maar ik denk dat ik die dan juist maar moet mijden, zo goed was zijn smaak niet!

Daarna ben ik een stuk gaan lopen door het park om mijn nieuwe GoPro te testen! wat foto'tjes gemaakt en een timelaps, maar ik kon niet echt een goed punt vinden hiervoor, dus is niks geworden. In het park lagen sportvelden met de chique-heid van tennisbanen waar groepjes (vooral wat oudere) Chinezen een spel aan het spelen waren. Het was een soort Jeu des Boules, maar dan met zwaardere ballen, met 2 iets plattere zijkanten. Even van een afstandje staan kijken hoe ze het speelden tot een heel lief, oud Chinees mannetje uit het spel naar me toe kwam en in zijn beste Engels vroeg; wannatlai? Dat kon ik natuurlijk niet weigeren en zo speelde ik een paar potjes 'Lawn Bowl' mee met ze! Het bleek moeilijker dan het eruit zag, ik rolde veel te zacht of veel te hard, maar ben nooit dicht genoeg bij het kleine balletje in de buurt geweest helaas..

's Avonds weer naar Kowloon geweest, dit keer met de metro en op tijd voor de lichtshow! Even genoten, gefilmd met mn GoPro, geprobeerd wat mooie foto's te maken en lekker om me heen mensen bestudeerd. Daarna wilde ik nog even naar de stad lopen, waar ik de Canadese jongen tegenkom! Samen wat gaan eten en, echt helemaal toevallig, weer bij een sushirestaurant beland! Echt heel erg vervelend ;) Lekker gegeten en hem zover mij te helpen met mijn missie van de dag; een mooi filmpje of timelaps maken van het verkeer in een drukke, met neonreclameborden overspoelde straat. We vonden erg drukke straten en ook genoeg felneonverlichte straten, maar geen goede combinatie waar we ook nog op een brug over de weg konden staan helaas.. Het is dus maar een slap aftreksel geworden en terug in NL maar even kijken of het doe moeite waard is er nog iets van te maken.

Terug in het hostel wilde ik even lekker op mijn kamer skypen, maar lag al iemand ondere de dekens op een ander bed, en besloot haar niet wakker te maken. Terug naar de gemeenschappelijke ruimte en daar met Timo geskyped om hem te feliciteren met ons vandaag 1,5 jarig huwelijk! Had hij natuurlijk ook even niet meer aan gedacht, maar gezegd dat hij een heeeel erg groot cadeau voor me heeft, maar natuurlijk te groot om mee te nemen op reis en dus thuis staat te wachten als ik naar huis kom. (Ha! Nou heb ik het zwart op wit dat je een groot cadeau voor me hebt!)

Liefs!! xx

Lieve berichtjes: Leuke en lieve reacties op mn vorige verhaaltje! Thnx!!

Glimlach: JAA!!! Ik heb mn GoPro!!!!

Tranen: 0 (ook niet voor het dode schildpadje, sorry)

Leuke mensen ontmoet: weer een paar erbij

scheldwoorden:

dingen gegeten die ik nog niet kende/ normaal niet eet; Seafoodcurry, Tosti met spek, Horlicks, Beef Brisket, Tortoise Jelly, zalmsushi met mayonaise (geen aanrader!), carrotmuffins, rare glibberige plofmushrooms en gebakken sla

Reacties

Reacties

Timo

Lekkerding! Je bent nu zeker wel benieuwd wat hier op je staat te wachten in die grote doos! :-P Veel plezier verder. Love you!!!

Samira

Schattie! Eindelijk je Gopro camera! Wees daar maar heeull zuinig op! Haha. Wat super om te lezen dat je je lekker vermaakt daar :). En lekker veel sushi eten daar hoor! Kwaaltje kan je iig komende tijd niet verwachten door de Tortoise Jelly! haha. Have fun girl! X

Ineke

Hoi meissie! Ik heb genoten van je verhaal. Je ziet het echt voor je hoe je daar rond loopt. Geniet ervan.
Liefs xx

Ann Verhoeven

Hallo Helen

Heel leuk wat (een hele boel) van je te lezen.
Genieten en de rest weet je wel!

Liefs van oma Ann.

Josephine

Hi loveee goede verhalen! Ga zo door girl!! Dikke kuss en ejoy!!!

Charissa

super leuk om je reis zo te kunnen volgen! Heb echt het gevoel alsof ik met je mee loop daar. Ben erg benieuwd naar de rest! Geniet ervan. X

Dave

HELENNN!!!
Hoe gaat het met je?
Wat een bizar drukke veelzeggende gave verhalen! Echt stoer. Als ik het zo lees heb je het prima naar je zin en loop je op zonnestralen! Genietseeee!!!!
Liefs
Dave

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!